Choć większość kobiet marzy o tym, aby zrzucić parę zbędnych kilogramów i osiągnąć wymarzoną sylwetkę, zdarzają się i tacy, którym zależy na tym, aby szybko… przytyć.

Ile kalorii aby przytyć

fot. sxc.hu/somadjinn

W tym wypadku przybieranie na masie najlepiej rozpocząć od poznania swojego dziennego zapotrzebowania kalorycznego. Dopiero na tej podstawie będzie można określić, ile kalorii jeść, aby przytyć. Zdobywanie dodatkowych kilogramów, podobnie jak ich zrzucanie, musi odbywać się zdrowo.

Generalnie przyjmuje się, że już zwiększając o 30 procent swoje dzienne zapotrzebowanie energetyczne, możemy sprawić, że nasza waga będzie systematycznie rosła. Na uwadze trzeba mieć jednak efekty, jakie chcemy osiągnąć. Jeśli więc zależy nam przede wszystkim na tym, aby zwiększyć masę mięśniową, powinniśmy ułożyć swój jadłospis tak, aby jego proporcje wynosiły 60 proc. węglowodanów, 25 proc. białek oraz 15 proc. tłuszczów.

Jeżeli jednak, ktoś zamierza przytyć tylko stawiając na jedzenie samych kalorycznych potraw i produktów, powinien liczyć się z tym, że dodatkowe kilogramy będą wyłącznie skutkiem powiększającej się tkanki tłuszczowej.